loader image

Категоризація готелів

Замовити категоризацію

Для туриста традиційно існує головний маркер визначення якості послуг готелю – зірки.

Категоризація готелів – не обов'язкова процедура. Її проходять здебільшого для реклами та відображення статусу закладу.

П'ять зірок зроблять готель примітним для заможних та іноземних гостей, а тверді “двійка" або “трійка" нададуть потенційним постояльцям упевненості в тому, що їх не поселять у кімнаті без гарячої води та інтернету.

З 2021 року попит на отримання категорій значно зріс через легалізацію ігрового бізнесу. Усього в Україні отримали “зірки" 276 готелів і чверть з них зробили це лише за останні три місяці.
Збільшення попиту закономірне, адже тепер, маючи певну кількість зірок, в готелі можна розташувати казино або гральні автомати та отримувати додатковий прибуток.
Щоб мінімізувати корупційні ризики та заохотити власників готелів отримувати “зірки", в Україні взялися за розбудову прозорої системи категоризації.
Як у 2021 році готелю отримати “зірку якості", чим нова система розподілу категорій відрізняється від старої та які системні проблеми планують вирішити вже найближчим часом?

Як було раніше?

Раніше для отримання бажаної оцінки власникові готелю необхідно було звернутися до місцевого органу сертифікації.
Представники цих підприємств перевіряли номерний фонд, проводили обстеження, консультували та збирали документи. Пакет останніх направлявся до спеціальної комісії, яка ухвалювала рішення щодо надання готелю категорії.
Такий підхід використовують у багатьох країнах, однак в Україні об'єктивність розгляду документів викликала сумніви.
Річ у тім, що представники органів сертифікації та члени спеціальної комісії були одними і тими ж людьми.
Як пояснили ЕП у Державному агентстві розвитку туризму, така система призводила до корупційних ризиків.
Деяким закладам було простіше “домовитися", щоб члени комісії заплющували очі на окремі проблеми на всіх етапах категоризації – від збору документів до надання “зірки".
Комісія підпорядковувалася Міністерству економіки. У 2020 році ці повноваження у нього забрали, передавши їх Державному агентству розвитку туризму (ДАРТ), а 16 березня 2021 року відновили роботу комісії з присвоєння зірок готелям.

Що змінилося?

По-перше, спеціальна комісія тепер формується не лише з представників компаній, що займаються сертифікацією, а з представників різних організацій, включаючи учасників ринку.
По-друге, засідання комісії почали транслювати на сторінці ДАРТ у Facebook. На першому такому засіданні в березні розглянули десять заявок із 75 отриманих.
Тепер, якщо готель хоче отримати зірку, він має звернутися до органів сертифікації, які проконсультують та зберуть необхідні документи. Ці документи направлять на розгляд комісії ДАРТ, яка може надати категорію, відхилити заявку або відправити документи на доопрацювання.
На доопрацювання документів готель матиме 14 днів.
Якщо заклад надасть усі фото та відео, що підтверджують наявність необхідних послуг, заявку розглянуть повторно позачергово. Зараз ледь не на кожному засіданні на доопрацювання відправляють більше половини заявок.
Якщо власник готелю не погоджується з висновками, він може подати заяву комісії з апеляцій, яка ухвалить остаточне рішення.
За останні три місяці апеляцію подавав лише хмельницький готель “Поділля", але його заяву відхилили.

Що заважає готелям отримувати категорію?

Головною перепоною для отримання категорії у ДАРТ вважають непристосованість готелів для людей з інвалідністю. У закладах бувають пандуси під кутом 45 градусів, непристосовані туалети та ванні кімнати, вузькі коридори та майданчики.
Друга проблема – готелі надають фото та відео низької якості, за якими неможливо достеменно визначити наявність та якість послуг. Такі документи зазвичай відправляють на доопрацювання.
ДАРТ надало список основних порушень, через які готель ризикує не отримати бажану категорію.

Відсутність належної системи вентиляції і кондиціонування;

Відсутність резервного водопостачання, аварійного освітлення та опалення;

Відсутність стаціонарного генератора, окремого службового входу, доступу до телефону;

Нестабільна робота ліфтів;

Відсутня інформація про обладнання номерів;

Недостатня кількість паркувальних місць відповідно до номерного фонду;

Невідповідність режиму роботи кафе чи ресторанів;

Відсутність документів, які підтверджують знання персоналом іноземних мов.

Замовити проходження категоризації

Реформування системи триватиме
З 1 червня Україна стала учасником європейських галузевих організацій HOTREC та HSU.
Для готельного бізнесу це означає курс на оновлення законодавчої бази відповідно до стандартів ЄС та впровадження європейських практик контролю учасників ринку.

Фахівці Verum Standart Group візьмуть на себе всі процеси щодо сертифікації

Ви можете зателефонувати нам:

(098) 221-29-84

або написати на пошту, заповнивши форму, і наші фахівці з вами зв’яжуться.

Дізнатися вартість

Наші переваги

Надійність

Чітке виконання договірних зобов'язань та відповідальність за результат

Гнучкий підхід

Погодження етапів співпраці з урахуванням вимог замовника та його цілей

Професіоналізм

Послуги найвищої якості завдяки злагодженій роботі досвідчених експертів

ГАРАНТІЙНИЙ СУПРОВІД

Надаємо консультаційну підтримку після завершення основного проекту

Відгуки наших клієнтів

Подяка клієнтів – наше натхнення та мотивація

Працюємо по всій Україні

Ми надаємо широкий спектр послуг з сертифікації та ЗЄД консалтингу для українських підприємств!

Отримайте відповіді від спеціаліста прямо зараз